چرا اپ؟

همیشه از منابع مختلف، وصف اتفاقات تاریخی بزرگی که تاثیری مستقیم بر بیشتر ابعاد زندگی هر کدام از ما داشته را شنیده ایم. شما کدام یک را به عنوان نقطه عطف تاریخ به یاد می آورید؟ جنگ های جهانی؟ انقلاب صنعتی؟ شاید حتی حکومتی به باشکوهی تخت جمشید یا تجاوزی ویران کننده مانند حمله قوم مغول؟

البته که هر کدام از این وقایع تاثیرگذار بوده،اما قرار است امروز از اتفاقی حرف بزنیم که به عنوان بزرگ ترین سامانه طراحی شده توسط انسان شناخته می شود، سامانه ای که ما امروز به عنوان “اینترنت” میشناسیم.

به تاریخ سال ۱۹۹۳ میلادی بود که کشور ما، ایران، به اینترنت متصل شد و این آغازی برای آشنایی مردم با دنیای جدیدی بود که به مرور زمان تا حدی بین جوامع جا افتاد که بیشتر فعالیت های زندگی خصوصی و اجتماعی هر فرد را به تناسب خود تنظیم کرد. در ابتدا، اتصال عموم مردم به اینترنت از طریق کامپیوترهای رومیزی یا کامپیوترهای شخصی انجام میشد تا روزی که تلفن های هوشمند قسمت عمده ای از بازار را به خود اختصاص دادند. استفاده از تلفن های هوشمند به دلیل اندازه و وزن خاص و همینطور برطرف کردن نیازهای مهم هر شخص به سرعت همه گیر شد.

طبق آمار، امروزه در ایران، از ۷۲.۹۴ میلیون کاربر اینترنت، ۶۳.۶۳ میلیون نفر از طریق تلفن های همراه خود به آن دسترسی دارند. حضور پررنگ تلفن هوشمند در جامعه و زمان زیادی که هر شخص به آن اختصاص میداد، موجب شد که نظر تمامی فعالان حوزه اینترنت و برنامه نویسی به آن جلب شود و پیشرفت این روند تا به حدی چشمگیر بود که اکنون با یک نگاه کوتاه میتوان متوجه تعداد بالای اپلیکیشن هایی شد که صرفا برای گوشی های همراه طراحی شده اند و جایی در دنیای کامپیوترها ندارند. موفقیت مارکت هایی مانند بازار که تمرکز خود را بر روی ارائه اپ های مخصوص موبایل، آن هم صرفا “موبایل های اندرویدی” کرده اند، بیانگر همین نکته است.

همزمان با درگیر شدن روزمرگی های مردم با اینترنت و دیجیتالی شدن زندگی اجتماعی، ظهور کسب و کارهای آنلاین، انقلابی در دنیای خرید و فروش بود. در همین راستا، مشاغل سنتی که قدمی برای دیجیتالی کردن کسب و کار خود برداشته بودند، موفقیت های زیادی کسب کردند. در قدم های اول ارائه محصولات صرفا بر روی وبسایت ها انجام میشد اما نمیشد آن را تحولی جدی نامید تا زمانیکه اپلیکیشن ها ارائه شدند و این نقطه شروع دورانی بود که آمارها به نفع خرید و فروش آنلاین تغییر کرد.

در ادامه عوامل مهم و تاثیرگذار اپلیکیشن فروشگاهی را بررسی خواهیم کرد.

۱. معرفی سریع محصول

بیایید فروشگاهی را تصور کنیم که موفق به ارائه متنوع ترین محصولات در زمینه شغلی خود شده و تمام مشتریان، در هر سنی، با هر سلیقه و بودجه ای را در نظر گرفته است.

آیا این قدم از طرف یک کسب و کار، به تنهایی کافی است؟

آیا متقاضیان، وقت و حوصله بررسی تک به تک محصولات فروشگاه را دارند؟

یا خود فروشنده؟ امکان ارائه توضیحات دقیق مربوط به محصولاتش، برای تمام مشتریان را دارد؟

این مشکلی در کسب و کار سنتی است که یک اپ فروشگاهی به خوبی آن را پوشش می دهد. یک فعال بازار، به احتمال زیاد با ویژگی “آنالیز” از طرف صاحبان کسب و کار، در دنیای خرید و فروش آشناست، اما این بار قرار است آنالیز را به مشتری واگذار کنیم.

شما، به عنوان مدیر یک اپ تجاری با ارائه توضیحات کامل در رابطه با تک تک اجناس، با ضمیمه کردن نکاتی مانند مقایسه امکانات، ویژگی ها و یا حتی قیمت نمونه خود با دیگر محصولات مشابه بازار، ضمن ارائه یک تصویر منسجم و دقیق از تمامی امکانات فروشگاه،به مشتری امکان مقایسه و آنالیز تمامی راه هایی که می تواند در پاسخ به نیاز خود برگزیند،را نشان داده تا در نهایت بتواند در کمترین زمان ، بهترین انتخاب را داشته باشد.

۲. عدم وجود محدودیت زمان

با یک حساب سرانگشتی و در نظر گرفتن خواب آلودگی های صبح زود و خستگی های آخر شب،جمعه های همیشگی و تعطیلات رسمی که امکان دارد گاهی یک روز،گاهی یک هفته هم طول بکشند،به سوال من پاسخ دهید:

بیشترین زمانی که یک مغازه آماده ارائه کامل خدمات به مشتری است،چقدر است؟

محدودیت زمانی،مانند خیلی از حد و مرزهای دیگر،در دنیای دیجیتال امروز معنایی ندارد. شما با داشتن یک اپ فروشگاهی،این امکان را برای خود فراهم میکنید که یک فروشگاه ۲۴/۷ داشته باشید!

۲۴ ساعت در هر ۷ روز هفته!

مشتری شما می تواند در گرگ و میش صحبگاهی،شاید هم دیرترین ساعات شب،غروب ۱۳ بدر یا حتی صبح ۲۲ بهمن، به شما مراجعه کند،شمایی که به کمک اپ فروشگاهی، همیشه در دسترس هستید.

۳. عدم وجود محدودیت تعداد مشتری

فاکتورهای زیادی در بدست آوردن سود هر چه بیشتر دخیل است،اما یکی از واضح ترین و اولیه ترین آن ها،تعداد مشتری است. میانگین مشتریانی که به شما مراجعه میکنند چقدر است؟ آن ها از کجا می آیند؟ از خیابان های نزدیک؟ محله های اطراف؟ یا در بهترین حالت،از سراسر شهر؟

می دانید که می توانید به راحتی از سراسر استان مشتری داشته باشید؟یا شاید حتی استان های همجوار؟

اجازه بدهید واقع بین باشیم.

شما می توانید مغازه ای به وسعت کل ایران باشید!

با داشتن یک اپ فروشگاهی،کسب و کار شما به تعداد بیشماری از مردم معرفی میشود و آن ها،از هر جایی که هستند،تنها با لمس چند دکمه،در مغازه شما حضور پیدا میکنند،میان قفسه های شما قدم می زنند،اجناس موردنظر خود را انتخاب کرده و به راحتی سفارش خود را نهایی میکنند.

اعتماد،اعتبار و سود بیشتر،تنها چند نمونه از دستاوردهای این پروسه برای مجموعه ی شماست.

۴. برند سازی

هیچ وقت قدرت برند سازی را فراموش نکنید. دنیای مجازی به قدری در زندگی ما پررنگ شده که در بسیاری از موارد گوی سبقت را از دنیای واقعی نیز می رباید.

مردم به کسی که دانش و هویتی در فضای مجازی داشته باشد،راحت تر اعتماد می کنند،پس میتوان گفت،کسب و کار شما با داشتن یک جایگاه تثبیت شده در دنیای دیجیتال،معتبر جلوه کرده و در کسب مشتری موفق تر عمل می کند.

داشتن یک اپ فروشگاهی که منحصرا به نام فروشگاه شما طراحی شده و دارای فضایی جذاب و مدرن است،شما را از دیگر رقبا متمایز کرده و شمایل تازه ای به فعالیت های شغلی شما می دهد.

آخرین دیدگاه‌ها

Call Now Button