استارتاپ دقیقا چیه و تفاوتش با کسب و کار معمولی چیه ؟

اگه شما هم توی تحقیقاتتون برای پیدا کردن جواب این سوال به جوابی مثل “شرکتی نوپا و تازه تاسیس ، که رشد سریعی دارد” برخورده باشید. باید بدونید استارتاپ فرآیند به حرکت درآوردن یک ایده است و صرفاً به هر شرکت تازه تأسیسی استارتاپ نمیشه گفت ، چنین شرکتی ظرفیت بالایی برای رشد سریع داره و معمولاً در مرحله اول میتونه، یک تا سه مؤسس داشته باشه و این تعداد برای هر استارتاپی میتونه متفاوت باشه ، اما تاکید روی تیمی بودنه این کاره.

 اما این تعریف باز هم چیز خاصی رو برای ما مشخص نمیکنه ! با یک مثال ملموس و ساده شروع میکنیم تا بتونیم تفاوت اون رو از کسب و کار هم ، آشکار کنیم. فرض کنید ما تصمیم به شروع کسب و کار تولید قاب های موبایل با کیفیت ، برای تمامی برندها و مدلها میگیریم و در ابتدا تعداد محدودی نیروی کار استخدام میکنیم .

بعد از گذشت مدت زمان زیادی فروش ما بالا میره و تقاضا و تولید بیشتری رو باید بتونیم پشتیبانی کنیم ، پس مجبوریم با توجه به میزان افزایش تقاضا ، نیروی کار بیشتری رو استخدام کنیم تا بتونیم تولید رو با میزان تقاضا هماهنگ کنیم ، اما دقیقا توی همین موضوعه که تفاوت کسب و کار با استارتاپ مشخص میشه!

با یکی از مشهورترین استارتاپ ها بنام اسنپ شروع میکنیم. اگر روزانه هزاران نفرهم به کاربرهای اسنپ اضافه بشه شاید هیچ نیازی به استخدام نیروی جدید نباشه و رشد کاربرهاش روزانه بدون هیچ محدودیتی میتونه انجام بشه ، امتیاز اصلی استارتاپ دقیقا همینه ! رشد سریعش.

چه چیزی باعث شده سرمایه گذاران ، امروزه به این اندازه به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب بشن ؟

همونطور که مشاهده میکنید ، استارتاپ ها بسیار خلاقانه اند ، گاهی به دنبال تسهیل کوچک ترین کارها ، گاهی پر کردن شکاف های موجود و گاهی متحول کردن بازار های سنتی هستند. اونها با تکیه بر دنیای مجازی و اینترنت ، فارغ از زمان ومکان و حتی خیلی از محدودیت های دست و پا گیره دیگه!

اما چیزی که استارتاپ رو جذاب و وسوسه کننده برای سرمایه گذاری نشون میده ، اینه که استارتاپ خودش میتونه بازار تقاضا تولید کنه و در اکثر موارد ، بازار هدف عمومی ای داره ، همونطور که تا الان متوجه شدید استارتاپ یک کتابه با پایان باز! به دلیل همین خصوصیتشه که رشد و پیشرفتش ، پایان ناپذیره.

حالا وقتشه صحبتی داشته باشیم با شمایی که جذب استارتاپ شدید و فکر میکنید با یک ایده میتونید تغییری توی جهان بوجود بیارید یا به این نکته توجه دارید که میتونید برای چیزهایی که وجود داره تامین بیشتری انجام بدید ، اصلا برای انجام این کار تصور غیرممکنی نداشته باشید. شاید جالب باشه براتون که اکثر استارتاپ های مطرح و موفق ، با پیدا کردن راه حل مشکلاتی که ، خودشون یا بقیه افراد رو آزار میداد ، به ایده های استارتاپی شون دست یافتند.

بعد از تصمیم گیری و داشتن توضیح کاملی برای ایده ، میتونید اون رو با یک تیم حرفه ای و با تجربه ، جهت پیاده سازی، در میون بذارید و مشاوره کسب کنید و بعد از اینکه از کارآمد بودن اون مطمئن شدید ، تا اجرای اون راهی ندارید.بعضی ایده ها محکوم به شکست اند و بعضی از اونها میتونن شروع کننده یک انقلاب باشند.بیاید باهم نقشی در بهتر شدن حال و ساختن آینده داشته باشیم.

با گذاشتن یک دیدگاه کوچیک این پایین ، توی یک پیشرفت بزرگ سهیم شو.

, , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 7 =

آخرین دیدگاه‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

Call Now Button