سرباز خلق کنیم یا پادشاه؟

به هر مرجعی که رجوع کنید ، به هر صفحه ای که سر بزنید و هر مطلبی که درباره محتوا بخوانید به این جمله مشهور بیل گیتس میرسید. “محتوا پادشاه است” شاید برای شما شنیدن این جمله عجیب نباشد و حرف او را قبول داشته باشید .اما بیل گیتس این جمله را  در سال ۱۹۹۶ میلادی ، یعنی زمانی که شاید ما ، خیلی از تولیدکنندگان محتوای دنیا ، هنوز پا به عرصه هستی نگذاشته بودیم یا قادر به حرف زدن نبودیم ، در وبلاگ خود منتشر کرد! این وسعت دید بیل گیتس ستودنی است.

امروزه دنیا پر از محتواهای گوناگون است و در هر عرصه ای روزانه در ارقام عجیب و غریبی محتوا تولید میشود. اما اگر همه چیز انقدر راحت بود و محتوا چیزی به همین سادگی بود چرا پادشاه؟ فواید محتوا آنقدر زیاد است که همه کسب و کار ها در هر ابعادی خود را نیازمند آن میبینند . یک محتوای قدرتمند دقیقا همان شی با ارزش و گرانبهایی است که در ویترین کسب و کار خود گذاشته اید. اگر این شی گرانبها نباشد هرچقدر هم که ویترین زیبایی خلق کنید سودی عایدتان نمیشود! در دنیای پر محتوای امروز ، راز زنده ماندن، محتوای باکیفیت و قدرتمند است .

بعد از تمام این تمجید ها و التماس به شما برای ارائه محتوای خوب ، باید این سوال را مطرح کنیم .

چگونه پادشاه خلق کنیم؟

برای نوشتن محتوای متنی قدرتمند به نکات زیر توجه کنید :

تیترهای جذاب بنویسید

 اصول استراتژی محتوایی را رعایت کنید

داستان بنویسید

منحصربفرد باشید و کپی نکنید

مشکلات مخاطب را حل کنید

از تبلیغ خودداری کنید

با احساس مخاطب ارتباط برقرار کنید

خود را مخاطب فرض کنید و از جایگاه او بنویسید

دانایی خود را ارتقا دهید و همیشه به روز باشید

کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید و به سئو توجه کنید

به تمامی سوالاتی که ممکن است در مقاله شما بوجود بیاید پاسخ دهید

بالای پشت بام مستقر شده ایم ، اسلحه را آماده کرده ایم ، منتظر هدفیم ، او را رصد کردیم و موقعیت او را سنجیده ایم ، اسلحه را روی او تنظیم میکنیم ، برنامه زمانی شلیک را مشخص میکنیم و در نهایت گلوله را شلیک میکنیم! گلوله را در جای درست شلیک میکنیم چون اگر اشتباه کنیم تمام نقشه را زیر سوال برده ایم.

تولیدمحتوا هم همین است اگر محتوا را درجای اشتباه ، برای مخاطب اشتباه و در زمان اشتباه منتشر کنید ، تمام استراتژی محتوا را زیر سوال برده اید ! ریز به ریز محتوای خود را مرور کنید اگر هیچ جایی برای برقراری ارتباط و درگیرکردن احساسات مخاطب در آن ندیدید ، آن را بی تردید به زباله دان بیاندازید ، چرا که در این صورت شلیک شما به سمت هوا بوده.

اما اگر محتوا را بجای پادشاه یک سرزمین در نظر بگیریم ، پادشاهش کیست؟بله درست حدس زدید. ویدئو! محتوای ویدئویی امروزه بازار داغی دارد و مخاطبان هم اشتیاق زیادی به آن نشان داده اند.پس اگر فکر میکنید برای تولید این نوع از محتوا امکانات لازم را دارید ، بیشتر از این وقت خود را تلف نکنید و به سراغش بروید.اصولا محتواهایی که مخاطب پسند باشند از طرف گوگل طرد نمیشوند و روز به روز باعث ارتقا آن کسب و کار میشوند.

  • مخاطب ، امروزه تا ستایش نشود و صمیمیتی احساس نکند ، جایی ماندگار نمی شود. اگر شما این احساس را به او ندهید مطمئنا جای دیگری انتظار او را می کشند.

با گذاشتن یک دیدگاه کوچک این پایین ، در یک پیشرفت بزرگ سهیم شو.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

آخرین دیدگاه‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

Call Now Button