هویت بصری ، عشق در نگاه اول

هر جای دنیا که باشید ، هرچقدر که بزرگ باشید و هرچقدر که مقاومت کنید در آخر به این نتیجه میرسید ، برند شما بدون داشتن یک هویت بصری قدرتمند دوام نمیاورد.تفاوت هویت بصری قدرتمند و نداشتن هویت بصری ،به تفاوت دو ادکلن اصلی و تقلبی شباهت دارد. شاید ادکلن تقلبی در ثانیه اول بوی خوشی ایجاد کند اما سریع از بین میرود و شما در دفعات بعدی سمت آن نمیروید.مفاهیم برند ، برندینگ و هویت بصری را از هم جدا کنید سپس با ما همراه شوید.

هویت بصری در تعریف ساده ، زبان تصویری برند شماست. یعنی ، هر آنچه مخاطب در نگاه اول از کسب و کار شما میفهمد. اگر کارتان را خوب انجام داده باشید به شما اعتماد میکند و در ذهنش ماندگار میشوید. ما انسان ها تصاویر را دوست داریم . ۷۵% ادراکات ما از تصاویر است.اما اشتباهی که ممکن است پیش بیاید این است که مفهوم هویت بصری را به لوگو محدود کنید.داشتن هویت بصری جدا از اینکه شمارا متمایز میکند ، باعث میشود اجزای مختلف کسب و کار شما ، به صورت منسجم و یکپارچه دیده شود. به تجربیات خود رجوع کنید و به یاد آورید که در ناپایدار بودن اعتماد ریشه نمیکند.

و اما هویت بصری را قطعه قطعه میکنیم :

اول از هرچیز فکر کنید که اگر شما خالق شخصیت و ظاهر سخنگوی برند خود بودید ، او چه شکلی بود؟

صدا ، رنگ ، ویژگی شخصیتی ، تصویر و احساس به او بدهید.فکر کنید برند شما قرار است جان بگیرد و با مخاطب ارتباط برقرار کند.پس او را برای مخاطبتان طراحی کنید. برندگان هر عرصه امروزه از قدرتی بنام “مخاطب وفادار” بهره مندند.اسمی برایش انتخاب کنید که در ذهن ها ماندگار شود.

دومین قطعه از هویت بصری رنگ و شکل دادن به شخصیتی است که خلق کرده ایم . تایپوگرافی ، پالت رنگ و اشکال هندسی را انتخاب میکنیم.فکر کنید چطور به لب مخاطبی که انتخاب کرده اید میتوانید لبخند هدیه دهید! فونت درست شما ، لحن برندتان را به مخاطب منتقل میکند.بین رنگ و مخاطب مکالمه ایجاد کنید و این عمل فقط با داشتن پرسونای دقیق و انتخاب صحیح رنگها امکان پذیر است.

لوگوی جذاب قطعه مهمی از هویت بصری است.لوگو معنایش را از آن چیزی میگیرد که نماد آن است اما فقط وظیفه ی شناساندن را به عهده دارد و توضیح دادن وظیفه او نیست.یک طراح گرافیک قرار نیست برای شما برند بسازد ، کار او شکل دادن به آن چیزی است که شما هستید.در طراحی لوگو به سادگی رجوع کنید سعی کنید ، طوری آن را طراحی کنید که مخاطب با نگاه اول به چیزی که میخواهید ، برسد.

قطعات دیگری مانند سربرگ و کارت ویزیت هم ، قابلیت پذیرش خلاقیت و انتقال پیام رو دارند و اگر اونها رو متناسب با سایر عناصر هویت بصری تولید کنیم ، به قدرتمان اضافه میکنیم.

برند بوک آپشن جذاب دیگری محسوب میشود که بیانگر دستورالعمل ها و قوانین واضح درباره نحوه نمایش لوگو ، رنگ و پیام به مخاطبان است.ولی آن را دست کم نگیرید و به چشم تثبیت کننده هویت و شخصیت عمومی برند به آن نگاه کنید.

و حالا توصیه ای برای شما :

اگر پایه کسب و کارتان مجازی است از طراحی باکیفیت سایت خود غافل نشوید!طراحی هویت بصری سایت برای شما خیلی مهم و ویترین کسب و کار شماست. در صفحات شبکه های اجتماعی هم قدرتمند بودن هویت خود را نشان دهید.

و اگر پایه کسب و کار شما بر اساس حضور فیزیکی تشکیل شده و محصولی برای ارائه دارید ، بسته بندی انحصاری و خاص را دست کم نگیرید.چرا که در ذهن مشتری خواهید ماند و به او اهمیت محصول خود را گوشزد میکنید.لباس ست برای اعضای مجموعه هم ، برای مخاطبان جالب و قابل توجه است.سعی کنید از طرح انتخابی در محل کار هم استفاده کنید.

برندهایی که به حواس چندگانه متوسل میشوند موفق تر از برندهایی خواهند بود که تنها بر یک یا دو حس تمرکز میکنند.

لیندستروم

جمع بندی

  • هویت بصری ، هر آنچه از عناصر برند است که با حس بینایی مشتریان و مخاطبان برند در ارتباط است و باعث افزایش آگاهی و تقویت ویژگی های برند می شود ، پس امروزه برای داشتن مشتریان وفادار و ماندگاری در ذهن ها ، نیازمند داشتن هویت بصری قدرتمندیم.
  • هویت بصری دارای عناصر مختلف است و در یک عنصر ، مانند لوگو خلاصه نمی شود.
  • برای ساخت هویت بصری قدرتمند ، شناخت مخاطب و روشن کردن اهداف کسب و کار ، اولویت است.
  • با هویت بصری باکیفیت ، خط فکری خود را به بیرون انتقال می دهید.

با گذاشتن یک دیدگاه کوچک این پایین ، در یک پیشرفت بزرگ سهیم شو.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفده =

آخرین دیدگاه‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

Call Now Button