حل مشکلات یا تبلیغات ؟

سالها پیش وقتی برای اولین بار کلمه ریپورتاژ آگهی رو شنیدم ، یاد ریپورت کردن در اینستاگرام افتادم و فکر کردم سایتهایی که کار ریپورتاژ انجام میدن ، خبرکشایی هستن که واسه گوگل خود شیرینی میکنن و واسه سایتای دیگه متن ریپورت مینویسن ! شاید خنده دار ترین تصوری که میشد از ریپورتاژ پیدا کرد همین بود .اما شما مثل من بهش منفی نگاه نکنید .و راستی ، توی سرچ های مربوطه یک سرچ با عنوان “ریپورتاژ آگهی عمو پورنگ” دیدم ! پس این موضوع زیادی جالبه.

ریپورتاژ آگهی چیه؟

در شفاف ترین حالت باید اینطور بگیم : در ریپورتاژ ، شما محصول یا سایتتون رو در قالب یک مقاله که میتونه در اشکال خبری یا آموزشی نوشته شه ، همراه با لینک سایتتون ، از طریق رسانه های مختلف ، تبلیغ میکنید. در این نوع از تبلیغاتِ همسان ، شما مشکل مخاطبان رو هدف قرار میدید و بهشون نشون میدید که ، دغدغه برند شما چیزی جز رفع مشکلات اونها نیست.در روند مقاله ، مخاطبان در یک مسیر مشخص همراهی میشن تا به سمت هدف حرکت کنن  و نتیجه ای که انتظار دارید ، حاصل شه.

بیاید تا باهم مروری روی ملموس ترین مزایای ریپورتاژ داشته باشیم :

  • افزایش بازدید سایت شما
  • بهبود سئو خارجی سایت
  • پایین آمدن رتبه سایت
  • گرفتن بک لینک های دائمی
  • تاثیرگذار بر برندسازی و افزایش مشتری
  • نداشتن جلوه تبلیغاتی و جذب مخاطب
  • عمل کردن به عنوان یک متد بازاریابی قوی

و اما برای اینکه بتونیم تمامی این مزایا رو بدست بیاریم باید بتونیم محتوا رو با رعایت چند نکته بنویسیم. اولین چیزی که ریپورتاژ رو از یک متن تبلیغاتی جدا میکنه پنهان بودن جنبه ی تبلیغاتیشه. از ابتدای متن باید حواسمون رو جمع کنیم تا بتونیم دوستانه ، به مخاطب نشون بدیم که مشکل اون ، بزرگ ترین دغدغه ماست و راه حلش رو از سمت خودمون براش صادر کنیم.

“call to action” یا فراخوان عمل رو ، باید جای مناسبی در مقاله قرار بدیم اما باید طوری مطلب رو پیش ببریم تا مخاطب کم کم خودش به دنبال این قسمت بگرده و منتظر باشه تا ببینه برای حل شدن مشکلش باید به کجا رجوع کنه. تصاویری که در مقاله استفاده میکنیم اگر که تا بیشترین حد ممکن انحصاری باشن ، تاثیر و زیبایی بهتری رو به جای میذاره.و در آخر تعداد لینک ها با تعداد کلمات مقاله باید یک تناسب رو ایجاد کنه.

واضحه که رعایت همه این نکات در تعداد محدودی از کلمات امکان پذیر نیست و در حالت استاندارد ، بهتره که ریپورتاژهای خبری از سیصد کلمه بیشتر باشن تا اطلاعات خوبی رو در خودشون جای بدن.برای محل انتشار ریپورتاژ توصیه میشه که سایت های قدرتمند ، یعنی سایت هایی که بازدیدکنندگان زیاد ، به روز رسانی های مداوم ، لینک های خروجی کم و بک لینک های ورودی زیاد دارند ، رو انتخاب کنیم تا شاهد نتایج چشمگیری باشیم.

این روش تبلیغاتی تقریبا برای همه کسب و کارها قابل اجراست . کافیه با رعایت استاندارها و مواردی که بر کیفیت محتوا اضافه میکنه ریپورتاژ رو پیاده کنید ، تا ارتباط دوستانه با مخاطبان هدفتون برقرار کنید و ورودی زیادی از گوگل بگیرید.

با گذاشتن یک دیدگاه کوچک این پایین ، در یک پیشرفت سهیم شو.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =

آخرین دیدگاه‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

Call Now Button