تبلیغ نویسی و کپی رایتینگ با تکنیک PAS

برای اینکه مخاطب را عاشق محصولمان کنیم ، باید تبلیغمان را طوری بنویسیم که شبیه هر چیزی باشد جز یک متن تبلیغاتی ! در بازوی هر تبلیغ نویس عضله های هنر برآمدگی زیادی لازم دارند. چرا که قسمت هنری دیجیتال مارکتینگ در دست تولیدکنندگان محتوا و کپی رایتر هاست.تکنیک PAS هم از تکنیک های کپی رایتینگ است که برای نتیجه گرفتن ، به مهارت زیادی نیاز دارد.

وقتی به تازگی وارد دنیای محتوا و کپی رایتینگ شده بودم ، تقریبا در اکثر مقالاتی که برای آموزش مطالعه می کردم  به تکنیک PAS اشاره شده بود. انتظار من مواجه شدن با یک فرمول پیچیده ، سخت و غیرقابل فهم بود . بعد از خواندن دو سه تا مطلب در این باره با تعجب به خودم گفتم همین؟! این که کاری نداره ! و اما بزرگ ترین اشتباه من همینجا شکل گرفت ! هنر نویسندگی را دست کم گرفتم و با این ساده انگاری ، وقتش که شد حتی ده کلمه هم نتوانستم بنویسم!

شماهم قبل از پی بردن به اینکه این تکنیک چیه، لطفا در نظر داشته باشید که نمیتوانید آن را دست کم بگیرید!

تکنیک PAS  چیست؟

PAS از سه کلمه Problem , Agitate , Solution  تشکیل شده.

کلمه (problem)  به معنی مشکل یا مسئله : در این مرحله شما نیازمند فهمیدن مشکلات مخاطبتان هستید مشکلاتی که از سمت شما قابل حل شدن باشند. این مشکلات را از طریق کاربران ناراضی رقیبتان بفهمید. در کامنت های صفحات سوشال مدیا همیشه تعدادی اعتراض هست که برای شما برگ برنده به حساب می آیند. پس به هر راهی متوسل شوید تا مشکلاتشان را گیر بیاورید.

کلمه (Agitate) به معنی تحریک کردن یا برانگیختن : وقتی مشکل مخاطب را در دست دارید قادر به استفاده کردن از احساسات او هستید پس از مشکلش استفاده کنید و آن را به او یادآوری کنید. اما مشکلش را آنقدر بزرگ نکنید که در نظرش حل نشدنی بیاید.فاکتوری که در این مرحله تعیین کننده نتیجه گرفتن یا نگرفتن شما از این تبلیغ است ، فقط و فقط حفظ تعادل در استفاده از احساسات مخاطب است.

کلمه (Solution) به معنی راه حل یا حل مسئله :بعد از اینکه مخاطب را به دنبال خودتان کشاندید باید راهی جلوی پایش قرار دهید و نشان دهید که پادزهر دست شماست.در واقع مخاطب در این تکنیک احساس دوستی را از سمت شما جذب کرده و ذهنیت تبلیغاتی را کنار گذاشته است.باید تعریف شما از حل مسئله به صورتی باشد که تک تک ویژگی های محصول یا خدماتتان را در خودش جا بدهد.

اما یک فاکتور دیگر هم برای پایان دادن به این تکنیک وجود دارد. فاکتور O  یا Outcome  ، در واقع نتیجه گیری از تمامی زحمات شماست که باید در آخر کار بنویسید تا هیچ چاله پر نشده ای باقی نگذارید.این نتیجه گیری گارانتی حرف های شما به حساب می آید پس منظورتان را واضح و شفاف بیان کنید.

نویسندگی با هر هدفی ، هنر میخواهد. هنری که متن را از قلم جاری کند و به عمق دل روانه کند. پس تبلیغ نویسی بی نیاز از این هنر نیست.نویسنده است که ارتباط را میان مردم و کسب و کار ایجاد می کند ، نویسنده است که با مخاطب حرف میزند و اوست که چهره برند را توصیف می کند.

با گذاشتن یک دیدگاه کوچک این پایین ، در یک پیشرفت بزرگ سهیم شو.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

آخرین دیدگاه‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

Call Now Button